ЗВ'ЯЗОК ЗЕЛЕНОГО МАРКЕТИНГУ З ЕКОЛОГІЧНОЮ ПОЛІТИКОЮ ПІДПРИЄМСТВА

  • Irina Korostova кандидат економічних наук, асистент, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», Маріуполь, Україна http://orcid.org/0000-0002-5539-4620
Ключові слова: екологічний (зелений) маркетинг; промислові підприємства; екологічна безпека; екологізація.

Анотація

У статті запропоновано власне тлумачення поняття «екологічний маркетинг», розглянута роль екологічного маркетингу, а також фактори, що впливають на його формування та розвиток в загальній управлінській структурі підприємства.

Розкрито засади становлення та розвитку концепції екологічного маркетингу, розглянуті вигоди зеленого маркетингу для підприємства, а також рівень екологічної безпеки на рівні підприємства. Розробка та впровадження безвідходних та маловідходних процесів, удосконалення існуючих і створення нових очисних споруд, перепрофілювання та суттєва зміна інфраструктури та частини сформованих господарських зв'язків підприємств — все це кардинально вплине на такий показник, як собівартість. Він, в свою чергу, впливає на весь комплекс господарських об'єктів, а також на економічну і соціальну обстановку в цілому. На підставі вивченого матеріалу, автором пропонується власна розробка зовнішнього і внутрішнього зв’язку екологічного маркетингу на підприємстві.

Доведено, що одним з сучасних методів, що сприятиме формуванню комплексної програми розвитку з урахуванням екологічних ризиків є впровадження системи екологічного маркетингу. Екологічний маркетинг виступає в якості заключного етапу менеджменту навколишнього середовища, своєрідною сполучною ланкою між економікою підприємства та екологією, значення якого посилюється при інтегруванні принципів сталого розвитку в загальну стратегію розвитку. З огляду на вимоги щодо підвищення відповідальності виробників перед споживачами і суспільством в цілому, за рахунок дослідження впливу зовнішніх і внутрішніх факторів на діяльність підприємства, отримали подальший розвиток складові екологічного маркетингу. Також автором розширено комплекс маркетингу до «8 Р». Така концепція екологічного маркетингу дозволяє підвищити конкурентоспроможність та сприятиме збалансованому поєднанню інтересів держави і бізнесу в області національного природокористування. Ефективність впровадження в компанії екологічних заходів і систем екологічного управління виражається в прямих вигодах, які пов'язані з можливістю розширити ринок збуту продукції, уникнути непотрібних витрат, знизити витрати, зберегти основні фонди, отримати потрібні інвестиції, і в непрямих, що включають поліпшення мотивації співробітників компанії, відносин з місцевим населенням, репутації компанії.

Статистика завантажень

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Meffert, H., Kirheorh, M. (2002). Zelyonyiy marketing [Green marketing]. Marketing – Marketing. M. Beiker (Ed.). SPb: Piter [in Russia].
Dergunova, M. I. «Zelenyy» marketing i ego osobennosti. Aktualnye voprosy ekonomiki i upravleniya : materialy III Mezhdunar. nauch. konf. (g. Moskva, iyun 2015 g.). — Moskva : Buki-Vedi, 2015. — S. 72-74. — URL: https://moluch.ru/conf/econ/archive/134/7965/ [in Ukrainian].
Korostova I. O. Ekologhichnyj marketyngh v promyslovosti. Suchasni tendenciji ta perspektyvy rozvytku systemy upravlinnja v Ukrajini ta sviti:Mizhn. nauk.-prakt. konf. (m. Kyjiv, 16-17 bereznja 2017 r.) Kyjiv: Derzhavnyj universytet telekomunikacij, Navchaljno-naukovyj instytut menedzhmentu ta pidpryjemnyctva, 2017. S. 182-184. [in Ukrainian].
Uchebnye materialy onlayn [Elektronnyy resurs]. URL: https:// studwood.ru/1135796/marketing/perspektivy_razvitiya_ekologicheskogo_ marketinga_v_respublike_belarus
Peattie, K and Crane, A. (2005), «Green marketing: Legend, Myth, Farce or Prophecy?» «International Journal», (8)4: 357-370.
Korostova I .O., Ghonchar V.V. Ekologhichna bezpeka pidpryjemstva. Unyversytetskaja nauka-2017: mezhdunar. nauch.-tekhn. konf. (Maryupolj, 18-19 maja 2017 gh.). Maryupolj: GhVUZ «PGhTU», 2017. T. 3. S. 43-44. [in Ukrainian].
Korostova I. O., Ghonchar V. V. Ekologhichnyj marketyngh. Unyversytetskaja nauka-2016 : Mezhdunar. nauch.-tekhn. konf. (Maryupolj, 19-20 maja 2016 gh.) Maryupolj: GhVUZ «PGhTU», 2016. T. 3. S. 64–65. [in Ukrainian].
Ghrycenko A. V. Ocinka potencijnogho ryzyku zdorov'ju naselennja Ukrajiny pry nespryjatlyvomu vplyvi faktoriv navkolyshnjogho seredovyshha. Kommunaljnoe khozjajstvo ghorodov: nauch.-tekhn. sb. – K.: Tekhnika, 2005. – V. 63. – Ser. Tekhn. nauky. – S. 161–171. [in Ukrainian].
Zakon Ukrajiny «Pro ekologhichnu ekspertyzu» vid 9 ljutogho 1995 r. // Vidomosti Verkhovnoji Rady Ukrajiny. — 1995. — # 8. — St. 54. [in Ukrainian].
Koncepcija ekologhichnogho normuvannja. O. Gh. Vasenko, Gh. A. Vernichenko, A. V. Ghrycenko ta in. Minekobezpeky Ukrajiny. – K., 1997. – 22 s. [in Ukrainian].
Korostova I. O. Koncepcija ocinky ekologhichnogho ryzyku v systemi upravlinnja rozvytkom metalurghijnogho pidpryjemstva. Derzh. VNZ "Pryazov. derzh. tekhn. un-t". - Mariupolj, 2020. - 20 s. [in Ukrainian].

Переглядів анотації: 47
Завантажень PDF: 87
Опубліковано
2020-12-23