ПОДІЄВИЙ ТУРИЗМ ЯК СПОСІБ ЕФЕКТИВНОГО ПРОСУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО ПРОДУКТУ НА МІЖНАРОДНІ РИНКИ (на прикладі виставкової діяльності)

  • Kateryna Naumik-Gladka доктор економічних наук, професор, професор кафедри туризму ХНЕУ ім. С. Кузнеця, Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-7113-1839
Ключові слова: подієвий туризм; виставкова діяльність; диверсифікація економічної діяльності.

Анотація

В статті розглянуто спосіб диверсифікації економічної діяльності для підприємств меблевої промисловості шляхом реалізації подієвих заходів. Акцентовано увагу на екологічну ситуацію в країні з-за масової вирубки лісів. Звернено увагу на факт недотримання норм природоохоронної діяльності, посилення навантаження на рекреаційний потенціал та неефективне використання лісових ресурсів України. Проведено аналіз законодавства з регулювання підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів. Акцентовано увагу, що дієвість положень даних нормативних актів обмежується внаслідок дії зовнішніх чинників. З урахуванням негативного впливу вирубки лісів на екологію країни, зростаючі експортні обмеження продуктів деревообробної промисловості, скорочення внутрішнього споживчого попиту, запропоновано напрями диверсифікації економічної діяльності для підприємств даного сектору економіки шляхом організації туристичних подієвих заходів. Світовий досвід показує, що туризм має значний вплив на економіку країни. В процесі створення та реалізації туристичного продукту залучаються суміжні економічні галузі, що сприяє соціально-економічному розвиткові країни. Вагомий вплив на розвиток туристичної галузі чинить подієвий туризм. З позиції розвитку туристичної галузі однією з вагомих переваг даного виду туризму є вирішення проблем міжсезоння і можливість реалізації туристичного подієвого продукту з незначним залученням туристично-рекреаційних ресурсів території проведення заходу. Одним з напрямів розвитку подієвого туризму є виставкова діяльність. Проведення виставкових заходів сприяє створенню позитивного іміджу регіону шляхом демонстрації власних досягнень. Постійна організація виставок слугує платформою для розвитку міжнародного співробітництва в різних економічних сферах. У той же час організація виставок сприяє залученню відвідувачів до регіону їх проведення, що дозволяє реалізовувати додаткові послуги. Результати аналізу світового досвіду проведення виставок показали необхідність державного регулювання даного виду діяльності. Проведено аналіз чинного законодавства з виставкової діяльності в Україні, який показав недостатню узгодженість механізмів регулювання даного виду діяльності. Запропоновано організацію віртуальних виставок, розроблено рекомендації щодо реалізації запропонованих проектів.

Статистика завантажень

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

World Travel and Tourism Council. Retrieved from: https://wttc.org [in English].
Getz, D. (2008) Event Tourism: Definition, Evolution, and Research. Tourism Management, № 29 (3), p. 403-428. Retrieved from: https://www.coris.uniroma1.it/sites/default/files/Event%20tourism%20Definition%20evolutionand%20research.pdf [in English].
BVEP (2019). Retrieved from: https://www.businessvisitsandeventspartnership.com/news/tourismalliancenews [in English].
DOMOTEX (2020) https://expoclub.ru/db/exhibition/view/6710/ [in English].
Zvit Earthsite (2019). Retrieved from: https://docs.wixstatic.com/ugd/624187_0d15e932377e4251898be6aaa71edf2e.pdf [in Ukrainian].
Derzhavna sluzhba statystyka Ukrainy. Retrieved from: http://www.ukrstat.gov.ua/ [in Ukrainian].
Yak Ukraina torhuvala lisom-kruhliakom u 2014-2019 rokakh Retrieved from: https://www.slovoidilo.ua/2019/06/07/infografika/suspilstvo/yak-ukrayina-torhuvala-lisom-kruhlyakom-2014-2019-rokax [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro osoblyvosti derzhavnoho rehuliuvannia diialnosti subiektiv pidpryiemnytskoi diialnosti, poviazanoi z realizatsiieiu ta eksportom lisomaterialiv» vid 08.09.2005 № 2860-IV Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2860-15 [in Ukrainian].
Rozvytok eksportnoi polityky torhivli derevyny v Ukraini v umovakh yevrointehratsii Retrieved from: http://www.dnu.dp.ua/docs/ndc/konkyrs_stud/ES/2019/8.pdf [in Ukrainian].
Rezultaty zaprovadzhenoho v Ukraini tymchasovoho moratoriiu na eksport lisomaterialiv u neobroblenomu vydi (analitychna konsultatyvna robota) Retrieved from: http://www.ier.com.ua/ files//publications/Policy_papers/IER/2018/ [in Ukrainian].
Normatyvno-pravova baza u sferi vystavkovo-yarmarkovoi diialnosti Retrieved from: http://www.me.gov.ua/Documents [in Ukrainian].
Rozporiadzhennia KMU pro skhvalennia «Kontseptsii rozvytku vystavkovo-yarmarkovoi diialnosti» vid 28 lypnia 2003 r. № 459-r. Retrieved from: https://www.kmu.gov.ua/npas/2596762 [in Ukrainian].
Siskind B. (2005) Powerful Exhibit Marketing / Barry Siskind. John Wiley & Sons. Canada, Ltd Mississauga, Ontario [in English].
Vovk K.M. (2019) Teoretychna sutnist poniattia "podiievyi turyzm" ta prykladni aspekty yoho vykorystannia// Naukovyi zhurnal «Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia». №3 (19) [in Ukrainian].
Yermachenko, V., & Sushchenko, O. (2020). Resource potential for the development of nostalgic and ethnographic tourism as a factor of increasing the tourist attractiveness of the region. Economy and Society, (22). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-22-33. [in English].
Sushchenko O. & Ekouaghe M. (2019). Trends in the development ofmarketing technologies in the tourism market. Economics of Development, 18(1), 9-22. doi:10.21511/ed.18(1).2019.02 [in English].

Переглядів анотації: 40
Завантажень PDF: 64
Опубліковано
2020-12-24