СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БІЗНЕСУ: ПРИКЛАДИ РОЗВИНУТИХ КРАЇН СВІТУ ДЛЯ УКРАЇНИ
Анотація
На межі третього тисячоліття світове співтовариство дійшло до необхідності переосмислення шляхів суспільного розвитку. Концепція економічного зростання раніше перевалювала щодо підходу до аналізу матеріального виробництва з чисто економічної точки зору, вона застосовувалася поки природні ресурси здавалися невичерпними в силу обмеженого впливу виробничої діяльності людини. Проте в даний час суспільство приходить до усвідомлення, що економічна діяльність є лише частиною загальнолюдської діяльності, а економічний розвиток доцільніше розглядати в рамках більш широкої концепції суспільного розвитку. У статті розглянута проблема впровадження українськими компаніями корпоративної соціальної відповідальності як важливого фактору у процесі прийняття управлінських рішень. Вирішення цієї проблеми стосується усього і кожного: тут і неприбуткові організації, і державні установи, і групи громадян з різноманітними інтересами; постачальники, потенційні інвестори, акціонери, політики. Всім потрібна допомога у вирішенні найширшого кола питань, серед яких – охорона здоров’я та громадська безпека, освіта та розвиток громади, захист тварин та збереження довкілля. Проаналізовано кількість проблем, на які треба реагувати стратегічно, і які, схоже, надалі збільшуватимуться, оскільки зростають сподівання – внутрішні і зовнішні – щодо виконання економічних та соціальних зобов’язань, що корисні як для компанії, так і для доброчинної справи. Розглянуто соціальну відповідальність бізнесу на міжнародному та національному рівнях, приведено результати дослідження українськими маркетинговими групами, запропоновано шляхи та можливості запровадження механізмів соціальної відповідальності бізнесу в Україні з урахуванням кращих практик.
Статистика завантажень
Посилання
Business and social responsibility. Full exercises. URL: https://edufuture.biz. [in Ukrainian].
Bozhkova, V.V., Sager, L.Y. (2010). Socially responsible business as one of the directions of improving the image of domestic economic entities. Mechanism of economic regulation, №1, 145-153. [in Ukrainian].
Bukovynska M.P. (2015). Business corporate social responsibility: monography. Comprint, 297 p.
Corporate social responsibility: models and management practice: textbook. Kyiv: Painted Sheet LLC, 2011. [in Ukrainian].
Kotler, P., Lee, N. (2005). Corporate social responsibility: how to do as much good as possible for your company and society. Kyiv: Standard Agency. [in Ukrainian].
Kusyk, N.L., Kovalevska, A.V. (2013). Efficiency of socially responsible activity: the relationship with the investment climate and attractiveness. Formation of modern mechanisms of development of the innovation sphere of the economy, 280-300. [in Ukrainian].
Mazurenko, V.P., Zasenko, O.Y. Modern concept of corporate social responsibility in international business. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1199. [in Ukrainian].
Makedon, V.V. (2012). Research of processes of social responsibility in leading models of corporate governance. Visnyk of KhNAUSG: Economic sciences, Vol.126. URL: http://www.khntusg.com.ua/files/sbornik/vestnik_126/27.pdf. [in Ukrainian].
Martyakova, O., Vasylenko, T. (2011). Problems of business, government and society partnership in the system of regional development. East, №1(108), 97-100. [in Ukrainian].
Social responsibility – the basis of business philosophy. URL: https://www.okko.ua/sotsialna-vidpovidalnist-osnova-filosofii-biznesu. [in Ukrainian].
Social responsibility in the context of overcoming the systemic crisis in Ukraine. URL: https://dse.org.ua/arhcive/15/3.pdf. [in Ukrainian].
Oleksiv, I., Lema, H., Kharchuk, V., Lisovych, T., Dluhopolskyi, O., Dluhopolska, T. (2020). Identification of stakeholder’s importance for the company’s social responsibility using the analytic hierarchy process. 10th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (16-18 September 2020). Deggendorf, Germany, 573-576. [in Ukrainian].
Dluhopolskyi, O., Korovytska О. (2020). Empirical criteria of evaluation corporate social responsibility policy. East Europe: economy, business and management, №1(24), 54-63. [in Ukrainian].
Strategy to promote the development of corporate social responsibility in Ukraine until 2020. URL: http://svb.ua/sites/default/files/201309_strategiya_spriyannya_rozvitku_svb_v_ukrayini.pdf. [in Ukrainian].
Ukrinform. Multimedia platform of foreign broadcasting of Ukraine. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/3010556-agroholding-mhp-vidiliv-na-borotbu-z-koronavirusom-84-miljoni.html. [in Ukrainian].
Shamkhalov, F.I. (2003). State and economy: Fundamentals of interaction. M.: Center for Corporate Social Responsibility Development. URL: http://csr-ukraine.org. [in Ukrainian].
Porter, M., Kramer, M. (2009). Strategy and society: the link between competitive advantage and corporate social responsibility. Harvard Business Review, Vol.84(12), 78-94. [in English].
Web site of community of CSR. URL: http://svb.org.ua/contacts. [in English].
Переглядів анотації: 16 Завантажень PDF: 22