МАЛИЙ І СЕРЕДНІЙ БІЗНЕС ТА ЦИФРОВІ ПЛАТФОРМИ: МОЖЛИВОСТІ ТА ЗАГРОЗИ

  • Lilia Bodenchuk кандидат економічних наук, старший викладач кафедри економіки та менеджменту, Придунайська філія ПрАТ «ВНЗ «Міжрегіональна Академія Управління Персоналом» м. Ізмаїл, Україна https://orcid.org/0000-0003-3892-3823
  • Iryna Liganenko кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки та менеджменту, Придунайська філія ПрАТ «ВНЗ «Міжрегіональна Академія Управління Персоналом» м. Ізмаїл, Україна https://orcid.org/0000-0003-0716-289X
Ключові слова: бізнес-екосистема; бізнес-моделі; інновації; суб’єкти малого та середнього бізнесу; цифрова зрілість; цифрові платформи; цифрова трансформація.

Анотація

Цифрова трансформація і зокрема поява цифрових платформ дозволяє формувати і реалізовувати нові бізнес-моделі підприємств. В той же час платформи формують тенденції розвитку економічних суб’єктів та диктують їм умови взаємодії та співпраці. Цифрові платформи не мають виробничих потужностей – основними напрямами інвестицій стають розробка інструментів маркетингового аналізу клієнта, а саме: його бажання та вподобання. Ефект від цих дій посилюється мережевими особливостями бізнес-середовища. А це в свою чергу унеможливлює традиційне ведення бізнесу та потребує враховувати вплив глобальної цифровізації на економічні відносини як окремого регіону, так і країни в цілому. Найбільші загрози при цьому відчувають суб’єкти малого та середнього бізнесу В рамках цифрових платформ по-іншому виглядають проблеми довіри і контролю. З одного боку, виникає велика надійність і точність обробки ринкової та господарської інформації, в результаті чого стає можливим створення нових, більш потужних екосистем, наприклад цифрових бірж. З іншого боку, супутньою рисою стає відкритість бізнес-моделей і доступ до інформації більшої кількості учасників, звідси виникають проблеми кібербезпеки. Крім того, однією з проблем, що виникають на підприємствах в рамках цифрової трансформації, є досягнення цифрової зрілості учасників бізнесу, інакше можуть, наприклад, втрата постачальників, які не готові інтегруватися в цифрову систему. Окремою значущою проблемою в рамках цифрових платформ є їх захоплення агентами впливу, в першу чергу домінуючими учасниками ринку. Проведений аналіз дозволив виявити і узагальнити провідні методи та інструменти управління розвитком малого і середнього бізнесу, а також визначити основні ризики функціонування цифрових платформ. В статті цифрові платформи були розглянуті як інноваційні бізнес-моделі, як релевантний інструмент вирішення завдань дотримання стратегічних інтересів різних економічних суб’єктів.

Статистика завантажень

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Vyshnevskyi V.P., Harkushenko O.M., Kniaziev S.I., Lypnytskyi D.V., & Chekina V.D. (2020) Tsyfrovizatsiia ekonomiky Ukrainy: transformatsiinyi potentsial. Akademperiodyka, Kyiv. P. 188. [in Ukrainian].

Bondarenko Svitlana, Bodenchuk Liliya, Krynytska Oksana & Gayvoronska Inna, (2019) Modelling Instruments in Risk Management. International Journal of Civil Engineering and Technology, 10(01), pp. 1561–1568.

Filyppova S.V. Osnovy formuvannia ekonomichnoho potentsialu vyrobnychoho pidpryiemstva. (2012) Naukovyi visnyk UzhNU Seriia: Ekonomika. pp.131-135. [in Ukrainian].

Brandenburher, A. (2012) Coopetition. Konkurentnoe sotrudnychestvo v byznese. Moscow. Omeha-L. P.352. [in Russian].

Переглядів анотації: 14
Завантажень PDF: 10
Опубліковано
2021-02-28