ІННОВАЦІЇ ЯК РУШІЙНА СИЛА СПОЖИВЧОГО СЕКТОРУ ЕКОНОМІКИ

  • Daria Loiko кандидат економічних наук, доцент, докторант, Чернігівський національний технологічний університет http://orcid.org/0000-0002-2443-2719
Ключові слова: Україна, економіка, споживчий сектор, проблеми, перспективи, інновації, винахідницька активність, віртуальні технології, 3D-друк, розвиток.

Анотація

Споживчий сектор економіки є неоднорідним за своїм складом і включає в себе  як споживання промислових і непромислових товарів, так і споживання різних видів послуг. За результатами проведеного аналізу зроблено висновок про згортання екстенсивного розвитку споживчого сектору економіки України. Кількість працівників, зайнятих на різних підприємствах споживчого сектору за останні сім років зменшилась на 21,42 %. Зростає важливість розвитку споживчого сектору економіки  за рахунок інноваційних чинників. Останні десятиріччя характеризуються тенденцією до динамічних змін споживчих уподобань населення. Споживчий сектор  можна вважати індикатором соціально-економічної ефективності інноваційної діяльності підприємств. Питома вага інноваційно активних вітчизняних промислових підприємств склала у 2018 р. 16,1% від їх загальної кількості. Питома вага підприємств, що впроваджували інновації у 2018 р. склала 14,1 % від загальної кількості підприємств і за період  2013-2018 рр. знизилась на 3,67 %. Низький рівень питомої ваги інноваційно активних підприємств є негативним чинником розвитку вітчизняної економіки. Активність українських новаторів за період 2014-2018 рр. зросла за кількістю поданих заявок на реєстрацію прав промислової власності  на 24,09 %. Збільшилася кількість заявок за напрямом «Інші споживчі товари» (+35,6 % ). Зважаючи на пріоритетність витрат вітчизняних домогосподарств на продукти харчування та одяг і взуття доцільно стимулювати розвиток інновацій на підприємствах харчової та легкої промисловості. Темпи виробництва продукції у текстильному, швейному та шкіряному виробництвах України зростали в період 2014, 2016-2017 рр., і знижувалися у 2015 р. та 2018 р. Змінюються технології, які використовуються для виготовлення одягу. Використовуються цифрові технології віртуальних моделей одягу, технології 3D-друку моделей одягу і взуття. Це дозволяє задовільнити зростаючі вимоги споживацького попиту та економічно раціонально використовувати матеріальні та трудові резерви виробництва.

Статистика завантажень

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Statistical information. Official site of the State Statistics Service of Ukraine. (n.d.). Retrieved May 5, 2019, from www.ukrstat.gov.ua.
2. Loiko, V., & Ramskyi, A. (2018). Problems and perspectives of creation and commercialization of intellectual products in higher educational establishments. Periodic Naukowy Akademii Polonijnej, 3(28), 62–67. doi: https://doi.org/10.23856/2807
3. Industrial property in numbers. Performance of the Ministry of Economic Development and Trade and the State Enterprise "Ukrainian Institute of Intellectual Property". (n.d.). Retrieved March 3, 2019, from https://ukrpatent.org.ua/i_upload/file/promvlasnist-2018.pdf.
4. Loiko, V. (2018). Dynamics of changes in the structure of household consumption in Ukraine. Mizhnarodnyi Naukovyi Zhurnal «Internauka». Seriia Ekonomichni Nauky., 7, 107–112.
5. Virtual dress or pants for hire: what will be the fashion in 20 years? (n.d.). Retrieved February 16, 2019, from https://etcetera.media/virtualnoe-plate-i-bryuki-naprokat-kakoy-budet-moda-cherez-20- let.html?utm_source=iua1
6. Loiko, D. (2018). Characteristics of the consumer sector of the economy as a socio-economic system. Infrastruktura Rynku., 22, 43–47. Retrieved from http://www.market-infr.od.ua/journals/2018/22_2018_ukr/22_2018.pdf

Переглядів анотації: 40
Завантажень PDF: 36
Опубліковано
2019-04-30