СПЕЦИФІКА ОПЕРАЦІНОЇ СИСТЕМИ ОРГАНІЗАЦІЇ-НАДАВАЧА СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ

  • Yuliia Horemykina кандидат економічних наук, доцент кафедри управління, Київський університет імені Бориса Грінченка, м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-1580-7993
Ключові слова: операційна система; сервісна система; соціальні послуги; операційна стратегія; надавачі соціальних послуг.

Анотація

У статті висвітлюються актуальні питання операційного управління, пов’язані з необхідністю забезпечувати роботу організацій, які функціонують в межах системи надання соціальних послуг України.  Такими питаннями є встановлення основних параметрів операційних систем організацій-надавачів соціальних послуг та врахування факторів, що вливають на ці операційні системи. Основні параметри операційних систем організацій, що працюють у системі надання соціальних послуг, встановлюються на основі загальноприйнятої в операційному менеджменті класифікації. Операційні системи організацій-надавачів соціальних послуг належать до сервісних систем з високим ступенем контакту з клієнтом та наявністю індивідуального підходу до кожного клієнта. Дані характеристики значною мірою визначають риси сервісної стратегії організації-надавача соціальних послуг. Окрім задоволення попиту на соціальні послуги сервісна стратегія організацій, які працюють в межах системи надання соціальних послуг, повинна орієнтуватись і на досягнення соціального ефекту у суспільстві, тобто довгострокового позитивного впливу на становище отримувачів соціальних послуг. У статті визначено, що операційні системи організацій-надавачів соціальних послуг є багатопродуктовими, водночас вони можуть бути як операційними системами масового типу, так і одиничного. Крім того, таким системам притаманні висока гнучкість та застосування непотокового методу організації діяльності. Потужність операційних систем організацій-надавачів соціальних послуг повинна встановлюватись з урахування кількості потенційних отримувачів соціальних послуг в межах територіальної одиниці, яку вони обслуговує. Встановлено, факторами, які позначаються на специфіці операційних систем організацій-надавачів соціальних послуг є: 1) індивідуалізованість соціальних послуг, 2) одночасність процесів «виробництва» та споживання послуг, 3) висока трудомісткість операцій з соціального обслуговування, 4) високий рівень територіальної зосередженості отримувачів соціальних послуг.

Посилання

Horemykina Yu. Otsiniuvannia sotsialnykh posluh : teoriia i praktyka [Evaluation of social services: theory and practice]. Abstract of Ph. D. thesis. Kyiv, 2012, 20 p. [in Ukrainian].
Kapinos H. I., Babii I. V. (2013). Operations management. Kyiv : “Tsentr uchbovoi literatury” [in Ukrainian].
Lopatenko, L. O. (2007). Operations management. Kyiv : “MAUP” [in Ukrainian].
Omelianenko, T. V. (2009). Operations management. Kyiv : “KNEU” [in Ukrainian].
Omelianenko T. V., Osokina A. V. (2016). Operations management : presentation course. Kyiv : “KNEU” [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy "Pro sotsialni posluhy" [Law of Ukraine "On Social Services"]. zakon.rada.gov.ua Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19 [in Ukrainian].
Ratushniak, O. H. (2016). Operations management : electronic textbook. Vinnytsia : “VNTU” [in Ukrainian].

Переглядів анотації: 125
Завантажень PDF: 196
Опубліковано
2020-12-02