АНАЛІЗ ІННОВАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА РОЗВИТКУ ВИНОРОБНИХ ПІДПРИЄМСТВ ЯК ІНФРАСТРУКТУРНОЇ СКЛАДОВОЇ ВИННИХ МАРШРУТІВ
Анотація
Розвиток виноробної галузі як інфраструктурної складової винних маршрутів можливий лише на науковій платформі, спираючись на інноваційні трансформації, при підтримці держави і в тісній співпраці усіх секторів економіки, які мають відношення до виноградарства, виноробства та туризму. Незважаючи на те, що проблемам управління в сфері інноваційного розвитку на різних рівнях в даний час приділяється значна увага, ряд аспектів даної проблематики залишається невивченим. Так, актуальним є аналітична оцінка інноваційного середовища України з позицій ефективного управління інноваційними процесами в соціально-економічних системах та виявлення характеру впливу на розвиток виноробних підприємств. Головними джерелами гальмування інноваційного розвитку є держава і підприємницьке середовище. Держава не створює умов, сприятливих для розвитку підприємницького середовища, а також недостатньо уваги приділяє середовищу виробництва знань, що є основою для інновацій. Така ситуація є ризиковою для вітчизняної виноробної галузі. Нажаль, при відкритості і незахищеності українського ринку європейські вина і надалі будуть більш доступними. В результаті продажі українського продукту можуть впасти, що в свою чергу загострить боротьбу з європейськими виноробами за українського споживача. Жорстка конкуренція зі світовими лідерами на ринку вина диктує необхідність підвищення якості виноробної продукції України з одночасним зниженням собівартості. Істотним резервом зниження собівартості вина є підвищення врожайності винограду й впровадження безвідходних технологій. Проведення в Україні економічних перетворень спрямованих на застосування ринкових принципів регулювання виробництва і підвищення конкурентоспроможності вітчизняної продукції, спонукає в господарсько-правовій практиці до неперервного інноваційного розвитку та діяльності, що є невід’ємним елементом саморегулювання ринкової економіки та інструментом відповідальності за неефективну організацію роботи підприємницьких структур. Ігнорування чи послаблення зазначеної роботи неодмінно призводить до кризи, банкрутства та ліквідації таких підприємств виноробної галузі. З огляду на міжнародний досвід високорозвинених виноробних регіонів світу, доцільним є розвиток і підтримка винного туризму, як маркетингової складової для реклами і просування продукції місцевих виробників алкогольних напоїв як туристичного продукту, отримуючи додаткові економічні та соціальні вигоди від туристів - гурманів вина. Ключовим фактором розвитку ринку винного туризму в Україні виступають підприємства і структури, пов'язані з виробництвом і продажом алкогольної продукції. Їх частка в роздрібному продовольчому товарообігу України становить в межах 20%, що є досить високим показником для економіки країни.
Статистика завантажень
Посилання
Andreev V. N., Shebarov A. I. (2011) Technical capital management as a tool to ensure the effectiveness of innovative development of an industrial enterprise. Production organizer, No. 3 (50), 84-88. [in Russian]
Aniskin U. P., Lukyanov A.I. (2000) Innovation management [in Russian]
Alexandrova V., Skripnichenko M., Fedulova L. (2007) Forecasting the inflow of innovative factors on the economy development. Economics and the formation of a new system and government. No. 2, 9-26. [in Ukrainian]
Nesterenko O.S. (2015) Tendencies and prospects for the development of wine industry in Ukraine Retrieved from http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2015/2/104.pdf [in Ukrainian]
Agafonov V.E. (2000) Organizational, managerial and innovative aspects of the functioning of small enterprises (thesis. Candidate of Economic Sciences) Nizhny Novgorod State. University, Nizhny Novgorod [in Russian]
Adamanova Z.O. (2005) Innovation strategies of economic development in the minds of globalization: monograph. Krimske navchalno-pedagogic state of the art, Simferopol. [in Ukrainian]
Akkoff P. (2002) Akkof about management [in Russian]
Viticulture and winemaking today. Movement and industry development Retrieved from https://www.syngenta.ua/news/novini-kompaniyi/vinogradarstvo-ta-vinorobstvo-sogodni-vektor-ruhu-ta-rozvitku-galuzi [(in Ukrainian]
Andriychuk O. Ya. (2008) Innovation culture as an effective mechanism for the functioning of the innovation system of the enterprise. Economics: problems of theory and practice: coll. Science. wash. Dnipropetrovsk. Number 237, Volume S. - P. 559-567 [in Ukrainian]
Antonyuk L.L., Poruchnik A.M., Savchuk. V.S. (2003) Innovations: theory, mechanism of development and commercialization. K.: KNEU. [in Ukrainian]
How Ukrainian winemakers have grown in 5 years and what else needs to be done Retrieved from https://www.epravda.com.ua/rus/publications/2020/11/16/668037/. [in Russian]
The Sea of Wine Project to Promote the Black Sea Region as a Wine Tourism Destination Retrieved from http://inter.onaft.edu.ua/the-sea-of-wine/?lang=en [in English]
Переглядів анотації: 43 Завантажень PDF: 54